Stretching - DreamFitness

Stretching

642x361_Ballistic_Stretching

A stretching, azaz nyújtás segít az izmok és ízületek rugalmasságának helyreállításában, megőrzésében, fejlesztésében. Az izomzat megfelelő rugalmassága rendkívül fontos, hogy az erő és az állóképesség fejlődjön, a testtartás és a mozgás harmonikus legyen; valamint eredményeként csökken a sérülésveszély, az izomláz kialakulásának esélye és a stresszhormon szint is.

A stretching javítja az izmok vérellátását, ezáltal szerepe van a gyorsabb regenerálódásban.
A regenerálódott rugalmas izom pedig nagyobb erőkifejtésre, gazdaságosabb működésre és nagyobb mozgásterjedelemben történő mozgásra is képes, mint a megrövidült merev izom. Ezért rendszeres sportolás (például funkcionális, súlyzós edzések vagy futás) mellett is ajánljuk, mert a fentieken túl ráadásul a sportsérülések (húzódások, rándulások) elkerülésében is segítséget nyújt.

Azoknak is javasoljuk, akik hosszasan egyoldalú fizikai terhelésnek vannak kitéve (pl. ülés, állás, számítógép), vagy csak lazítanának egy kemény edzés vagy hosszú munkanap után.

A stretching óra önmagában sem pusztán passzív nyújtás, hanem stabilizációs és erősítő edzés is egyben.

Kinek ajánlott:
Kezdő sportolni vágyóknak egy megfelelő izom-és ízületi működés megalapozásaként, erőedzések megkezdése előtt és mellett, haladóknak pedig kihagyhatatlan az izomerő és az ízületi stabilitás/mobilitás javítása, az egyensúlyérzék fejlesztése miatt.

?