Stretch&core - DreamFitness

Stretch&core

15135596_1612489725443248_985079565_n

Stretch & Core
(ejtsd: sztreccs és kór)

Új óratípusunk kétféle edzésprogram előnyeit ötvözi egy órán belül!

A stretching, azaz nyújtás segít az izmok és ízületek rugalmasságának helyreállításában, megőrzésében, fejlesztésében. Az izomzat megfelelő rugalmassága rendkívül fontos, hogy az erő és az állóképesség fejlődjön, a testtartás és a mozgás harmonikus legyen; valamint eredményeként csökken a sérülésveszély, az izomláz kialakulásának esélye és a stresszhormon szint is.

A stretching javítja az izmok vérellátását, ezáltal szerepe van a gyorsabb regenerálódásban.
A regenerálódott rugalmas izom pedig nagyobb erőkifejtésre, gazdaságosabb működésre és nagyobb mozgásterjedelemben történő mozgásra is képes, mint a megrövidült merev izom. Ezért rendszeres sportolás (például funkcionális, súlyzós edzések vagy futás) mellett is ajánljuk, mert a fentieken túl ráadásul a sportsérülések (húzódások, rándulások) elkerülésében is segítséget nyújt.

Azoknak is javasoljuk, akik hosszasan egyoldalú fizikai terhelésnek vannak kitéve (pl. ülés, állás, számítógép), vagy csak lazítanának egy kemény edzés vagy hosszú munkanap után.

A stretching óra önmagában sem pusztán passzív nyújtás, hanem stabilizációs és erősítő edzés is egyben. Kihasználva ezt a funkcióját kapcsoljuk össze egy speciális core traininggel.

A core szó jelentése: központ – a törzs mélyizomaira koncentrál, melynek edzésével a cél a gerinc és a medence stabilizálása a mozgás során. Ez pedig azért nagyon fontos, mert ezen izmok adják az alapját az összes erőfejlesztő gyakorlat pontos kivitelezésének.

A hagyományos gerinctorna hátizomerősítő gyakorlatai mellett a has-, a váll-, a csípőizmokat is edzi, sőt számos egyensúlygyakorlat, instabil kiindulóhelyzet is található a mozgásanyagban.

Növeli a többi edzés hatékonyságát is, de önálló edzésnek is kiváló.

Az órán különböző eszközöket: gumikötél, io-ball és SMR hengert is használunk. Javasoljuk cipő nélkül végezni a gyakorlatokat, hogy egészen a talp és a bokaízülettől kezdődően tudjuk edzeni a testet.

?